سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

محمدرضا جمالی: وقتی اوباما در مبارزات انتخاباتی با رقیب جمهوریخواه خود روبه‌رو شد، تاکید زیادی بر ایجاد تغییر در جامعه آمریکا و گفتمان سیاسی آن کشور داشت

به‌طوری‌که در همان ابتدا بسیاری از چهره‌های جهانی از انتخاب اوباما به‌عنوان رئیس‌جمهوری متفاوت استقبال کردند و انتخاب جدید مردم آمریکا را دلزدگی از سیاست‌های جنگ‌طلبانه بوش خواندند.

نه‌تنها شعار فریبنده تغییر عملی نشد بلکه نشان داده شد که رقیب بوش نیز دست‌کمی از وی ندارد و ظاهرا قرار است در،  بر همان پاشنه جنگ‌طلبی و سلطه‌خواهی  بچرخد.

اظهارات سخیف رئیس‌جمهور آمریکا در حمله اتمی به ایران و جایز شمردن حق داشتن تسلیحات اتمی برای خود و سلطه‌گران جهانی و رد یکجانبه دست‌یافتن کشورهای مستقل به دانش فنی هسته‌ای از آن دست سیاست‌های یک‌بام‌و‌دوهوای جهانی است که امروزه ما شاهد آن هستیم؛

به‌طوری‌که تبلیغات جهانی و امپراتوری رسانه‌ای غرب نیز اجازه نمی‌دهد همه حقایق و واقعیت‌ها به گوش جهانیان برسد. حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل و اظهارات ایشان در مقر این سازمان و ارائه پیشنهادهای عملی برای خلع‌سلاح هسته‌ای در جهان ازجمله ابتکارات جمهوری اسلامی برای مقابله با جریان یکسویه خبری و رساندن ندای حق‌خواهی ایران به گوش جهانیان است.

در این خصوص واکنش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درخور توجه است؛به‌طوری‌که هرکدام از آنها به‌گونه‌ای موضع‌گیری‌های منفی داشتند.

آنها  حتی قبل از حضور رئیس‌جمهور در نیویورک و اعلام مواضع ایران؛  رفتار خصمانه خود را نسبت به حضور هیأت ایرانی نشان دادند تا اثرات مثبت حضور هیأت ایرانی را  از قبل کمرنگ کنند. سیاست یک بام و دوهوای جهانی در جلسه سخنرانی نیز خود را نشان داد.

آنهایی که ادعای گفت‌وگو دارند و دیگران را متهم به برخوردهای سلبی می‌کنند، حتی حاضر نشدند در یک جلسه رسمی اظهارات رئیس‌جمهور ایران  را بشنوند و به حالت اعتراض مکان را ترک کردند.

سؤال اینجاست؛ اجلاس خلع‌سلاح هسته‌ای چه معنا پیدا می‌کند وقتی کشور دیگری که ادعای ایجاد نظم نوین جهانی را دارد و سودای اداره جهان را در سر می‌پروراند یک کشور دیگر را تهدید به حمله اتمی کند و بعد حتی حاضر نباشد سخنان یک کشور عضو جامعه جهانی را بشنود و با هزار ترفند و حیله به‌دنبال متقاعد کردن کشورهای عضو شورای امنیت برای صدور قطعنامه و جلوگیری از احقاق حق  مسلم هسته‌ای یک ملت مظلوم باشد؟ سیاست تغییر اوباما، همان سیاست جنگ‌طلبانه جمهوریخواهان است چراکه حداقل تغییر،  ایجاد رفتار مدنی است؛

یعنی احترام به حقوق دیگران و نشستن و گوش کردن اظهارات نماینده یک ملت بزرگ، و این رفتار قدرت‌های جهانی نشان داد که سیاست تغییر اوباما در کما فرو‌رفته است. امروز،  دنیا گرفتار سیاست یک بام و دوهواست و در هر کرانه و بخشی سیاست خاصی جاری و ساری است.

فریب، نیرنگ و دروغ،  وجه عمده سیاست ایالات متحده در روابط بین‌الملل است و چه ظاهربین هستند آنهایی که فکر می‌کنند آمریکا و متحدان شرقی و غربی آن دست از سر ما برمی‌دارند. تا زمانی که وجه بارز اسلام‌خواهی سیره ما و دستورالعمل حکومتی ما باشد، رفتار خصمانه و دشمنی‌های آمریکا و متحدان آن ادامه دارد و سیاست یک بام و دوهوای آن نیز ادامه خواهد داشت.

در این شرایط، دلخوش کردن به وعده‌های دروغین قدرت‌ها هیچ ثمری برای ما ندارد.
اصرار بر حقوق ملت ما و آرمان‌خواهی و ادامه راه شهیدان، تنها راهی است که می‌تواند ما را به مقصد رستگاری برساند؛ همان راه روشنی که امام، مقام‌معظم‌رهبری و شهیدان برای ما ترسیم کرده‌اند و ما را گزیری از آن نیست.

کد خبر 106681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز